torsdag 7. mai 2009

Boktips - Nybegynner

Jeg har fått mange spørsmål om en god nybegynnerbok i søm. Jeg har ikke hatt noen gode svar på dette. Men idag fant jeg en bok på bokrea her i Kiruna. (Er på liten ferie hos familien).

Boken heter Lär dig: SY. En oversettelse på svensk fra en Boken Learn to: SEW av Chris Jefferys.

Jeg kjøpte den for ca 15 kr. Ett funn. Boken er noe umodern i stoffer og prosjekter, men den går veldig nøye igjennom teknikker og triks. Jeg synes den er kjempefin. Noe sjokkerende at den første gang er publisert 2005. :) Jeg ville tippet 1994 eller noe slikt... Boken har alt i alt 14 prosjekter og bøttevis med teknikkforklaringer.

Og som med alt annet så sier jeg som vanlig; gjør det på den beskrevne måten en gang, sen kan du eksperimentere og finne din egen vei. Det finnes ikke facit.

Boken kan kjøpes på svensk i svenske nettbokhandler. Og på engelsk i Norge. Feks på Bokkilden.no.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics