mandag 11. mai 2009

Lue i ull...

Jeg er på ferie i Kiruna og idag var det skitkallt!! Blåst og kun 3-4 plussgrader. Jeg bestemte meg for å hekle meg en lue. På Kvadraten har de garn og mor har heklenåler. Jeg kjøpte Eskimo fra Drops i en grå farge som matcher min nye lange cardigan. Jeg fant også noen elger i sølvfoil som egentlig er noen slags dekorhengen.

Mønster lastet jeg ned fra Drops. Jeg har heklet dette med egne modifikasjoner mange ganger før. Og det ble modifiert nå også. Hekler 2 ekstra varv hvorav ett er med fastmasker.

Jeg la til en egen blomst og sydde fast foilelgen ved siden av blomsten.

Resultatet er jeg fornøyd med. Og i morgen risikerer jeg ikke å fryse om ørene.


Har allerede fått en bestilling på en lue av lillesøster. Så i morgen blir det en til. Merkelig å hekle ull-luer i mitten på mai! Men jeg er glad for at kreativiteten kommer tilbake sakte men sikkert. Sydde forkle av putetrekk i helgen og hjelper søster Emma å redesigne band-t-shirts og gamle bukser. Hurra!!!

2 kommentarer:

  1. Stilig lue! Og kjapt laget:)
    Har nå sydd mer i det fantastiske dynetrekket jeg kjøpte hos deg. Ta en titt på bloggen min om du vil se!!

    SvarSlett
  2. Godt å høre et du har fått tilbake skapertrangen ;-) Veldig fin lue!

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics