onsdag 18. mars 2009

Trist beskjed!

Da var det offentlig da. Sømmelig vil avvikles i løpet av en måned.

Den 19 april vil jeg lukke dørene her for siste gang. Det er veldig trist! Jeg har fått til det slik at jeg kan avvikle selskapet isteden for å gå i konkurs. Dette betyr at jeg kan løse inn gavekort i produkter, si ha det til mine kunder og få et verdig avslutt på dette eventyret.

Dere som har gavekort må komme innom for å løse disse i varer i butikken. Gavekort går dessverre ikke å løse i penger da selskapet ikke har middler til dette. Men jeg skal gjøre så godt jeg kan for at dere skal bli fornøyde!

Alle kurser er avlyste og symaskinene er sendt tilbake til leverandøren så det går dessverre ikke å komme hit for å sy lenger. Jeg vil trolig endre åpningstidene nå så følg med på bloggen for riktig informasjon.

Jeg kommer å selge bort allt som er av inventar og møbler, ting og tang for å kunne betale for avviklingen. Kom for en god deal.

Grunnen til avviklingen er at det koster for mye å drive et selskap som dette. Jeg orker ikke jobbe så mye som det trengs for å få dette å gå rundt. Og jeg ser ikke mulighet til å klare å jobbe så mye slik at det kan begynne å gå i pluss.

Jeg vil rikte et stort takk til alle fantastiske kunder, stamkunder, bloggere, kursdeltakere og samarbeidspartnere som jeg har truffet i løpet av Sømmeligs levnadstid.

Mange liker Sømmelig men man kan ikke leve av kjærlighet alene. Det må komme inn penger også. Så husk, uansett hvor i landet du er, legg igjen litt penger i din favorittbutikk, cafeen eller hos slakteren du ikke vil skal forsvinne. Husker dere artiklene i slutten av førrige år?
Jeg personlig drar innom Black Gold på Torshov en gang i uka, jeg handler hos grønskakshandleren på hjørnet til tross for at det er litt dyrere der. Men jeg gjør det fordi jeg synes det er en fin butikk å ha i nabolaget. Og han trenger pengene mine mer enn Rimi Hagen.

Jeg har fått spørsmålet om det går bra med meg. Ja, det gjør det. Jeg er lei meg for att konseptet ikke fungerte såklart. Men jeg ville aldrig ha gått inn i dette dersom jeg ikke kunne klare ett "nederlag". Jeg har lært masse om business og juss, om regnskap og nettverk, om min egen og andres kreativitet. Jeg har fått mange nye venner og bekjentskaper. Og jeg får lov å avvikle isteden for å gå i konkurs. Det betyr mye for meg å prøve å få et flott avslutt.

Nå gleder jeg meg til finne min egen kreativitet igjen, jeg gleder meg til å søke jobb og begynne å tjene penger igjen. Gleder meg til en ferie i sommer.

Vedr jobb, har du noe spennende tips send meg det, og skal du ansette noen så har du min CV er:
http://www.linkedin.com/in/agnetanilsson

Jeg kommer å fortsette blogge under veis. Det er en del spennede ting jeg må igjennom nå men fremfor allt må jeg tjene penger siste måneden for å ikke ende opp i konkurs da avvikling også koster penger. Så kom gjerne innom og handle litt.

Vi sees!!

6 kommentarer:

  1. Butikken og konseptet er kjempefint! jeg er lei meg for at du legger ned. Du har vært et kjempegodt tilskudd. lykke til!

    SvarSlett
  2. Ånei, det var veldig trist å høyra! Det har alltid vore så fint å koma på besøk og gå på kurs der. Men eg unner deg ei fritid og anstendig inntekt!!!

    SvarSlett
  3. Jeg har aldri vært hos deg, men må si at når det har blitt som det har blitt, så synes jeg du er utrolig TØFF! Det er en svært tøff beslutning du har tatt.

    SvarSlett
  4. Jeg koste meg masse på kurs hos deg i februar, og syntes du hadde et bra sted. Synd jeg bor så langt unna så jeg ikke kan komme inn og støtte handle litt hos deg nå. Lykke til i avslutningen og lykke til videre!

    SvarSlett
  5. Ufattelig trist dette her. Masse lykke til videre, kommer til å følge med deg :)

    SvarSlett
  6. Jeg fikk høre i dag at du skulle legge ned, synes det var veldig trist! Jeg har bare vært hos deg en gang (på bæretreff) og jeg syr ikke en gang. Men det var utrolig hyggelig hos deg, godt konsept og veldig god kaffe! Ønsker deg alt godt med avslutningen og lykke til med å finne en annen jobb!

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics