fredag 10. april 2009

Langfredagspyssel

I dag tidligere har vi vært på tur til Tvedestrand. Etterpå spiste vi en sen lunch eller tidlig middag og så sovnet vi...

Men når jeg så våknet etter en deilig time i sengen så hadde jeg kjempelyst å sy noe.

Kent gikk tur alene, Vigdis og Nils tok hundene ut i kveldsolen og jeg pakket opp symaskinen og lagde meg ett hobbyrom på hybeln.

Symaskinen jeg har tatt med meg er en Husqvarna 2000. Jeg var litt spent på hvordan den skulle fungere da det er en stund siden den var i bruk. Det viste seg senere at maskinen sydde pent og stille. Helt topp!

Jeg tok frem stoff og bestemte meg for å lage en biblioteksnett til svigermor Vigdis. Hun sluker
bøker og er ofte på biblioteket. Grå indisk bomull og et dalaheststoff fra IKEA ble basen. Så valgte jeg oransje tråd som kontrast til sort/hvitt og grått. Jeg lagde nettet stort så hun kan bruke det til både bøker og feks treningsklær. Isteden for hanker lagde jeg en lang rem som går over skuldra. Menede å huske det var det hun likte. Så når alle kom hjem fra sine spasserturer så var nettet klart. Utrolig deilig å bare sette seg ved maskinen. Det er lenge siden jeg har sydd noe nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics