torsdag 7. februar 2008

Kjole av gamle gardiner

Idag har jeg lagd et mønster på min favorittkjole. Av dette mønster har jeg nå begynnt å lage en kjole i oransje og lilla. Basen er en gammel gardine som Mettes mormor har hatt. Livet er i lilla fløyel. Deilige farger!

Jeg håper den kan bli klar til lørdag da vi skal ha en takk-for-hjelpen-fest for dem som har hjelpt oss med oppstart av Sømmelig.

Ellers har jeg lest mange fine blogger om Sømmelig, TV har vært og filmet i uka og vi håper på at det blir et innslag i NRK sine Kulturnyheter. P4 har intervjuet oss og der blir det også et inslag om noen uker kanskje. Og igår var Aftenposten på besøk.

Noen av cafégjesterne kommer om igjen og det er jo fantastiskt å ha stamkunder etter bare to uker.

Ja, jeg må ikke glemme den utroligt hyggelige mannen som satte på en dørknott idag, jeg har jo som noen vet en rar dør som ikke hadde håndtak på innsiden... det er fikset nå. FD vaktmestern på Kunst Håndverk høyskolen var innom og fikset det idag. For et fantastiskt menneske.

Så har jeg gått igjennom de gamle vintage mønstrene fra 40-50 tallet. Der finns det mange rariteter, dame og barn mest. De er til salgs så bare kom og se. Kjempestilige!


Om noen uker får jeg en sending med kule vintageklær fra Sverige. Min syster er på stendig skattjakt for meg og hun har bra smak!

Mette syr og konstruerer for fullt i ateljen. Visningen er om 4 dager og jeg er så spent. PS. vi har flere biljetter til visningen på Konsterthuset på mandag. Bare kom og hente!

Takk og adjø for denne dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics