mandag 21. juli 2008

Arbeidsdag

I dag har vi jobbet som arbeidshester. Mamma har vasket i overetasjen og pappa og jeg har flyttet opp den grønne fine sofaen. Den står nå i kaffebaren sammen med de to broderte barokkstolene. Det ble kjempekoselig. I vinduet har jeg satt alle gamle symaskiner så det ble en søt utstilling. Til jeg har en hylle eller liknende for å vise opp andre ting fra sjappa så er det det som gjelder.

I systuen nede har bokhyllene blitt skrudd sammen og satt opp med alle håndarbeidsblader, bøker om søm og annet spennende. Whiteboarden er på plass og skal skrus fast i veggen i morgen.

Gardinstenger er kjøpt inn på IKEA idag (mareritt!) Og i morgen skal jeg se om jeg finner slik plast som kan festes på vindu for å forhindre innsyn. Sånn som man bruker på baderom. Må ha det for å forhindre UTsyn fra systuen. Utenfor vinduene i systuen ligger det alltid så mye søppel. Det er utrolig ekkelt å plukke opp det da det blir grisete av regn og yuck som rinner ned fra gaten så det blir ofte liggendes lenger en jeg ønsker. Folk som går forbi tror at dritten forsvinner om man dytter det ned i hull i gaten. Suck... Neste skritt er å stifte fast finmasket netting så det ikke går å få ned søppel mellom gitter og hus. The battle has begun!

Kottene blir ryddet også, har endelig skrapet sammen nok hyller til å få ting på plass. Så skal symaskinene ut i systuen igjen og spisestuen inn i kjellerstua.

Det er nok å ta i! Jeg synes at det er utrolig gøy og så er det veldig fint å ha mor og far på plass for å få noen å dele ideer med å få gode råd.

Vi får se om dere liker det når dere kommer!?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics