onsdag 30. juli 2008

Nå er jeg her igjen!

Det er svalere i lokalen idag, jeg har gjort regnskap og sortert kvitteringer, fakturaer og annet som må være i orden. Det er litt kvar men jeg orker ikke ta alt på en dag! Babysteps etter en uke med bare kos. Ja, det er bare hyggelig når mor og far er her. I morgen får jeg hjelp av en venninne og tidligere kollega til å møblere fint i kjelleren. Jeg har en del møbler som jeg ikke lenger trenger og de skal prissettes så skal jeg legge ut bilder her og på facebook. Sen er det først til mølla. Foruten de som er reserverte "dersom jeg skal selge dem".

I tillegg skal jeg prøve å få plass til en systasjon her oppe med min egen maskin, da kan jeg sitte og sy de dager det er stille. Det er ikke så praktiskt å sitte nede.

En liten forklaring her da; hva er det med alle kaffekopper her på Sømmelig? Jeg selger en del og dem som kjøper kaffekopper har såklart en plan for dem. Men det er noen som spør hva man skal bruke dem til, de er søte men kaffen drikker vi i større kopper nå for tiden. Så her kommer mine forslag!
  • Servere dessert i dem, litt tyrkisk joghurt og ferste bær toppet med honning blir en kjempegod dessert, og med den søte koppen blir det helt perfekt.
  • Suppe, vi lager noen ganger mellomretter som skal serveres i små mengder. Feks blåskjellsuppe med hummerskum... Topp i en liten kopp.
  • Gløgg og glühwein.
  • Espresso.
  • Sett ett telys i koppen så har du en nydelig dekorasjon.
  • Punch, heng S-kroker rundt en stor bolle og i krokene henger du kopperne. Stilig og annerledes.
I can go on forever... sånn er det å være forelsket i små søte kopper. Og, det enkleste; det er jo utrolig godt å drikke kaffe i kaffekopper. Hos mormor og farmor er det fortsatt kaffekopper som gjelder og det smaker jo litt bedre...

Nå skal jeg lese videre i min nye bok som mannen min kjøpte til meg i USA. Den heter Fashioning technology. Her er det masse kule ting du kan sy og lage! Hørtelefonbuffen blir mitt første prosjekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics