fredag 20. juni 2008

Idag är det midsommarafton!

Och hemma i Norrland firar hela familjen midsommar tilsammans med nära och kära. Denna bilden kom på mobilen för en liten stund sedan.

Det är min systerdotter Fanny. Hon och hennes bror Linus firar med hela tjocka släkten i Noxo. Mor och far firar i stugan i Pojkijärvi tillsammans med Johanna, Emma, James, kanske Erik och så farmor såklart. Jag saknar hela gänget.

Själv har jag haft en fin dag här på Sømmelig med många härliga gäster och vänner på besök. Jag har fått mer kläder till re-design och sålt koppar och den fina retrostolen. Igen, väldigt kul att de kommer till rätta ägare. En kjol fick flytta in i en ny garderob och ett smycke som min syster Anette har gjort fick en ny plats.

Nu skiner solen igen utanför och jag dricker kaffe tillsammans med en kund som har kommit långvägs ifrån. Hon hade som många andra den här veckan läst om Sømmelig i bladet Norsk Husflid. Kul!!

Ikväll skall jag på kino med vänner och i morgon är jag här igen! Kanske vi ses?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics