fredag 12. desember 2008

Fredagsplaner!

Har stått opp tidlig for å spise frokost i god tid før jeg skal trene. Har jo fri idag og da passer jeg på å gjøre det jeg kan for helsen. Mest av allt ser jeg frem til å ta en bastu etter treningen. Deilig!

Etter treningen kjører jeg ned til Sømmelig, laster av cd-hyller som jeg skal bruke til display og flyerhyller. Fikk fine håndsnekrede(?) fra en familie på Finn.no igår. Jeg skal plassere dem overst i trappen der jeg nå har blader. Jeg er ikke helt sikker på at det blir bra, men jeg tror det er den beste plassen. Jeg fikk 6 hyller og hver av dem er delt opp i 9 hyller. Det er alltså 54 små lommer.

Så skal jeg kjøre 4 sekker klær til fretex eller loppis. Jeg får veldig mye som ikke passer inn i konseptet og da må jeg rydde innimellom slik att ikke alle kott og kroker blir overfyllt av ting jeg ikke kan bruke. Luksusproblemer, men nå får noen annen glede av gaver jeg får.

Idag kommer trolig Lill Beate med meg. Kunde og kursdeltakere og nå veninne. Vi sydde igår. Lill Beate hadde en del prosjekter og jeg bare dyttet hva jeg kom over inn under en maskin. Veldig gøy. Ble en eller to punger med glidelås i restestoffer. Noen ganger er det så moro og ikke ha en plan, bare plukke opp ett vakkert stoff og se hva det har lyst å bli.

Jeg fant også en sekk med snygga herreskjorter som jeg fått av mannen min. Den sekken har jeg letet etter. Nå kan jeg sy mange skjorteputer!

Ellers skal jeg idag vaske og sette allt på plass. Slik at jeg ikke må stresse i morgen. Julemarkedet i morgen har 5 selgere. Jeg får hjelp av Desiree som skal være vaffelpusher i morgen.

I morgen er det luciadagen, i Sverige er det stort. Sansynligvis går alle svenske barn luciatåg idag. I barneskoler og barnehager er det 30 lucior og opp i aldrene blir det klassisk luciatåg med en lucia, så kommer tärnorna, så stjärngossarna, så pepparkaksgubbarna, och sist tomtarna.

Ah, du skjønne juletid! Håper vi sees i morgen.

I brist på luciabild på meg som barn eller på Fanny eller Linus (min søsters barn) så legger jeg ved bilde på Fannys pepperkakehus. Som seg bør, med hunder utenfor!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics