onsdag 3. desember 2008

Noen julegavetips!

Jeg har en stille dag på Sømmelig. Jeg går igjennom varer som har mista prislapper. (hvordan skjer det?? Noen som pirker dem vekk? Hmm... ;) Rydder etter kurs i går og forbereder for at det kanske kommer noen på kveldsåpent ikveld.

Så her kommer noen julegavetips som ikke har med søm og tekstilt håndarbeid å gjøre.
Kaffen kan jeg gå i god for for det er den samme jeg bruker her på Sømmelig. Jeg begynte med kaffeabo ca ett år før jeg åpnet her så tipset er ikke en businessdeal, men god hederlig rekommendasjon bygget på erfaring og en meget fornøyd Agneta (med mann).

Sushikurs med Arne må være optimalt for sushielskeren. Arne lager den mest fantastiske sushien og jeg rekommenderer varmt både kurs og catering. Jeg har hatt gleden å spise sushi av Arne 5 ganger nå de siste 3 årene.

Matlagingskursen hos Niru har jeg ikke vært på selv men halve gourmetklubben VinDaloo har gått hos henne. Niru selger også krydderblandinger og utstyr som passer til indisk matlaging.

Andre halven (inkl meg) har gått vinkurs med den fantastiske læreren Rolf Ås. Rolf er utroligt inspirerende og jeg har god lyst å ta flere kurs hos han.

Håper det ble litt inspirasjon her?

2 kommentarer:

  1. Knallbra julegavetips!Får lage min egen "vri" på dem siden jeg ikke bor i Oslo men på landet...fnis :o)

    Var på Grünerløkka her om dagen og da var jeg innom en helt RÅBRA tebutikk som jeg ikke husker navnet på nå men der skal jeg ta et te-kurs en gang det har jeg bestemt meg for!Uansett om det tar meg 1 1/2 med bil å komme seg dit, slenger selvfølgelig innom Sømmelig også da :o)

    Vibeke

    SvarSlett
  2. Ja, det glemte jeg! Mannen min har vært på tekurs der. De heter Palais des thes.

    nettadressen er: www.palaisdesthes.com

    Jeg fikk en god te av min venninne Anna igår. Den var kjempegod. Heter Thes des Lords.

    Artikkel om dem:
    http://oslopuls.aftenposten.no/shopping/article68342.ece

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics