mandag 17. mars 2008

Gamle gardiner, godteri og symaskiner

Sitter i sofaen og legger inn informasjon på nettsidene. Har hentet gardiner og noen 70-tals kjoler idag. Gardinene er i vaskemaskinen nå. Kule nylongardiner fra 70-tallet. Mye blonder og mønster i stoffene. Morsomt til et skjørt med mye vidde i kanskje?

Solen skiner så fint utenfor vindu men jeg har bare vært ute en kort stund. Noen ganger er det så deilig å bare få fikset allt man ellers ikke har tid til.

* Bestillt prisliste på bøker fra Klematis. Da kan jeg ta in Sys Fredens hefter. Sys har gitt ut mange fine bøker om strikking og hekling.
* Gjort unna administrative ting.
* Fått bestillingsliste fra Gyldendahl så jeg kan selge den fantastiske boken Myk Start av May B Langhelle.

Så har jeg lest på flere forum idag der man diskuterer om symaskiner. Jeg må bare si det, ikke finn på å kjøp en symaskin fra en billigkjede til 500-1000 kroner uansett om du er nybegynner eller ikke. Det er ikke noen kvalitet i slike maskiner og du får en MYE mye bedre brukt for samme pris.

De gamle jeg har kjøpt er supre og skulle du kjøpe en maskin med samme kvalitet idag må du ut med 10-15 000 kr. Så snille dere, legg heller 1000 kr på en gammel maskin enn 1000 på en ny. Det lønner seg, jeg lover.

Ta gjerne kontakt dersom du lurer på ny maskin. Jeg har ikke noen gamle til salgs nå men jeg kan hjelpe deg å finne noe som passer. Vil du prøve en ny Bernina Activa har jeg dem i systuen nå. De Bernina jeg har er en jubileumsmodell som er litt rimeligere enn de andre Activa, disse koster ca 5000-6000. Dette er det du må ut med for en ok maskin dersom du ikke finner et godt tilbud hos de større merkene. Når du velger en symaskin så sats på noe som feks Bernina, Singer, Husqvarna eller Pfaff. Andre merker er Elna, Janome, Brother og Viking men de har jeg ikke erfaring av selv så snakk med personalen der du skal kjøpe maskin og be om å få prøve maskinen før du kjøper.

Tenk også over hva du trenger maskinen til. Jeg bruker kun rettsøm, zig-zag og så har jeg en overlock ved siden av. Funksjon for å sy knappehull finns på alle maskiner idag og det finns også på de gamle. Mange nye maskiner har mange fancy funksjoner som du kanske ikke trenger?

Nå skal jeg ta meg en godis och fortsette min oppdatering av nettsiden.

AgnetaN

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics