onsdag 26. november 2008

Blomstermarked idag!

Verktøyskassa har fått nytt liv. Den passet perfekt for å holde orden på de staselige St Pauliene (35.-), bak dem står ildtopp i rød og hvit (20.-). I mitten kikker araberliliene opp (35.-).

Glasskapet er nå smykkeskap og her er alle smykker fra min syster Anette. Oppe på skapet står små krukker med hvit dobbel ildtopp (26.-)

Det fine bordet står nå foran vinduet, her finner dere krydderskapet (650.-) Gamle rammer (120,- 300,-) Flere blomster og postkortene fra Ola og Kari (15,-).

Idag har jeg vært sammen med Camilla fra Fem Sanser på blomstershopping. Det var kjempespennende. Vakkre vakkre blomster i rekke og rad. Jeg er ikke florist og skall ikke prøve meg på det, men jeg ville gjerne ha miniblomster til alle mine kaffekopper. Så er det noe med stemningen rundt jul som krever blomster. Jeg fant St Pauli, Ildtopp og dobbel ildtopp. Så kjøpte jeg noe som kalles araberlilje som var kjempetøff. Den er høy, nesten 1 meter, tykk stilk og tykke blader. Står tydligvis veldig lenge. Flott! Så kjøpte jeg jo også Mistel (20,- for en kvist). Det må vi jo ha!

Etter jeg hadde satt av mine blomster her på Sømmelig dro jeg og trente på Oxigeno. Etterpå tok jeg bastu. Så deilig!!! Etter det har jeg møblert om her på Sømmelig. Det blir fint bare jeg får tatt vekk noen ting. Det er litt trangt nå... Men det er ikke en sjel her!! Har hatt salg for 10 kr idag!!!

Så jeg håper på en litt mer aktiv uke fremover. Og så håper jeg dere tar sjansen å shoppe klær fra Hild Rief i helgen. Jeg har sett ut en kjole som jeg bare må ha og jeg har kjent på stoffet. Skikkelig tykk delilig jersey. Og det er faktiskt bambus i stoffet. Det synes jeg er helt sprøtt. At det går å lage så myke ting av bambus er jo helt fantastiskt.

Araberlilje (Ornitogalum)

3 kommentarer:

  1. Vad fint du har gjort! Skulle vara roligt att se "live".

    Ha en bra dag.

    SvarSlett
  2. Det er så spennende å følge med på alt du finner på i butikken. Tenk også blomster fikser du.... har du fine blomsterkort også ?

    SvarSlett
  3. Takk takk, nei, jeg har ikke blomsterkort dessverre. Men man kan jo gi et vanligt postkort sammen med en blomst kanske.

    Jeg bruker veldig sjeldent blomsterkort og det er nok derfor jeg ikke har tenkt på det en gang :D

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics