tirsdag 18. november 2008

Jeg syr og syr og syr!

Har fått helt dilla på handlenett nå. Syr så det ryker i kjelleren. Maskinerne går på høgtrykk. Det er så morsomt å se igjennom stoffbunkene og finne rester, en liten rest er jo en side på et nett. Allt kan brukes. Jeg har nett lagd helt i ett stoff, nett som er lagd av tre forskjellige stoff, nett med applikasjon og nett av gamle bukser. Jeg har sydd av gardiner, av cordfløyel, av myk bommul og av indisk bommul.

Hjemme har jeg ett nett jeg har sydd for sikkert 6-8 år siden. Det er i indisk bomull, lagd av restene fra en gardin kjøpt på IKEA. Den har dalahest-applikasjon og holder som bare den. Jeg husker sommeren jeg sydde disse. Det ble gitt bort i gaver til familie og venner. Og om jeg ikke husker fel så fikk mamma en også. Den var vit, med den oransje dalahesten som har "MAMA" tattovert over rumpa. (husker dere dalaheststoffet fra IKEA?)

Jeg har også sydd en bannere som skal henge i vindu. SØMMELIG i forskjellige stoffer er applisert på ett stort stykke stoff. Det tar litt tid med meg og skilten som skal henge ut fra veggen så jeg lager noe i mellomtiden.

Ikveld har vi nybegynnerkurs igjen. To er dessverre syke så vi blir bare 4 stykker. Jeg tenker at da har vi litt ekstra tid slik at jentene kan prøve seg på overlockmaskinen også.

Ellers har jeg hatt både nye og gamle kunder innom idag. I morgen skal jeg ta en tur ut av byen og se etter skatter slik at jeg har litt nye ting til markedet i helgen.

Ellers kan dere glede dere til mine gode nøtter. Jeps, jeg tørr si det, de er smaskens!

1 kommentar:

  1. Hei på deg. Så bra at du syr.... men har du ikke noe bilde av en eller flere av nettene ?

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics