fredag 7. november 2008

qUILT

Jeg har aldrig quiltet, og har egentlig ikke vært så begeistret i teknikken. Men jeg må si at i det siste året har jeg begynt å endre mening. Dels har jeg lest på mange norske blogger og så funnet kule quiltprosjekter som jeg likt.

Så fikk jeg en kjole av en gammel dame som jeg brukte i ett bryllup. Veldig ulikt meg men jeg ble forelsket i den, går i brunt og er sydd i lappeteknikk. Kjøpt i Danmark på et håndverksmarked i 1979.

Og idag fant jeg en duk som jeg så gjerne vil lage. Alltså ikke en kopi, men min egen variant av den. Problemet er jo at jeg ikke ser hva hun har gjort. Hvordan teknikk hun har brukt. Så om det er noen der ute som leser min blogg og kan fortelle meg så blir jeg sjeleglad. Bloggen heter The Purl Bee.

Igår hadde vi første kurskveld med temaet Julebordkjole. Veldig morsomt og igjen blir det fantasitkse kreasjoner. Som avslutting skal vi ha kjolefest med førrige gruppe som var på Kjolekurs. Jeg og Mette skal også sy oss kjoler så vi tegner og tenker. Neste tirsdag har vi tid å sees og da blir det designerverskted i kjelleren på Sømmelig.

Jeg har tatt bilder på sømkurset igår men kameraen er på Sømmelig og jeg har fri idag og i morgen. Bildene blir trolig lagt ut på søndag.

Ha en fantastisk helg alle så sees vi snart!

2 kommentarer:

  1. Å, Purl Bee - de har mange flotte prosjekter! Og de har link gjemt nederest i bloggpostene sine til veldig detaljerte forklaringer, med bilder og hva man behøver osv. Her er til duken: http://www.purlbee.com/applique-quilted-runner-how-to/

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics