fredag 27. februar 2009

Endelig fredag!

Fridagen er som vanlig full av aktiviteter. Idag har jeg hentet stoffer (som jeg enda ikke har fått se på), hatt møte med min nye kaffeleverandør og hentet kaffe fra samme sted. Vært på Hild Rief salg og kjøpt meg fine klær. Jeg har vært på posten og jeg har truffet en venninne på Black Gold. Jeg har også kommet over to utrolig kule lamper som kommer i butikken i morgen.

Igår fikk jeg besøk av Nina Hagen, som har butikken Gardina. Og idag stakk jeg innom for å si hei.

Dere må få med dere dette! Masse gardiner og stoffer til veldig lave priser. Alt som er i butikken er gaver og alle inntekter går uavkortet til kreftsaken. Gardiner, stoffer, møbelstoffer og puter i alle regnbuens farger. Mest klassiskt fine ting. Lite av retro og sånt som jeg har hos meg. De har hatt slike stoffer inne men de har gått raskt.

Jeg tror dette er et sted man bør besøke en gang i uka. Og tenk, allt du legger igjen av penger der går til veledighet. Møbelstoffer til 100 kr metern på rull. Gardinstoffer til 45 kr metern. Restebiter i store stykker til 100 kr. Gardiner i alle former og prisklasser.

Jeg kjøpte en gave til Anna på Gardina. Jeg betalte 100 kr for dette vakkre pleddet! (ok, ikke så lurt å si hva gaven koster men dette er ment som informasjon til dere der ute :) Det er vakkert blågrått stoff med beige blader og så er det vattert, og foret med beige thaisiden. Størrelsen er noe ala 150x100 cm. Passer godt på en sofakant eller en barneseng...

På Hildsalget fant jeg en top i sort, oransje og rosa. En omslagstopp i brunt, sort og med kantbånd i mørkerosa/cerise. Samt en flerfarget topp. Alt dette til 550.- Dette er klær jeg kommer å bo i!


Min nye kaffeleverandør er Copa Con Oro. Jeg bytter fordi jeg må prøve flere alternativer og Copa er et cafe og brenneri i stark vekst. De har mange fair trade merkede kaffebønner og tilbyr også kaffe som er rainforest certified. Dette passer godt in med mine verdier og hva mine kunder ønsker.

For meg er kvalitet og ferskhet viktig og om jeg skulle bytte bort Kaffekvern med noe så må det være en leverandør som er like flinke til det. Kaffen jeg får fra Copa Con Oro er alltid fersk. De brenner 3 dager i uka og jeg kan bestille når jeg vil. Caféen nede på Lilleborg er åpen 7 dager i uka og dere bør ta en tur innom. Det er et kjempefint sted.

På Black Gold møtte jeg Silvia og vi skravlet bort en time over cortado og Divine sjokolade. Denne sjokoladen skal jeg etterhvert ta inn på Sømmelig også. Fair Trade og kjempegod. At den dessuten har en fantastisk fint designet emballasje gjør ikke meg noe. Jeg er en riktig design-junkie.

Så måååååå jeg bare fortelle om stearinlysene jeg fant idag. På Rema 1000 selger de 100% stearinlys til 32.- resp 20.- kr for blokklys. Det store er ca 15 cm høyt og det mindre er 10 cm. Jeg vil bare ha ekte stearin og dette lover godt. Har tent ett nå og venter spent på å se hvordan det brinner ned.

Nå skal jeg nyte en stille fredagkveld i sofaen og i morgen sees vi over vafler på Sømmelig.

Ha en fantastisk helg dere!

1 kommentar:

  1. Copa Con Oro er en veldig koselig plass. Det er også veldig fint der om sommeren. Vi hadde mange barseltreff der i sommer siden det er så god plass der. Ellers har jeg alltid vært fornøyd med kaffen.

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics