torsdag 19. februar 2009

Omøblering igjen og dunder og brak i kjelleren!


Muligens ikke beste bildene men jeg har bare mobilen til hands. Har møblert om igjen.

Idag har de sprengt eller gjort noe i lokalen ved siden. Det dundrer veldig og jeg tror noen ganger at huset kommer å dette sammen. Men heldigvis er jeg og kundene fortsatt i livet! Ok, så ille er det ikke men jeg blir veldig skremt av de smellene...

Jeg har møblert om i kjellerstua igjen. Den blir leid ut til skriverkurs på onsdager og de er ganske mange som trenger plass. Nå tror jeg at jeg har den riktige møbleringen. Over spisestua henger en bilde jeg er svært glad i. Den heter: Bethoveen spiller for den blinde pige. Jeg fikk den av en mann som tømte sin kjellerbod her i sommer. Han tullet og spurte om jeg ville ha den. JA! ropet jeg. Hæ? Sier han, "hva skal du med den til? Den er jo vannskadet." Men jeg synes den er kjempevakker! Kunstnæren heter Wenzel Tornøe og maleriet ble stilt ut 1902. Dette er selvsagt bare et print.

Som alle andre torsdager i har Astrid og de andre fra bæretreffen vært her igjen. Lite oppmøte idag men det skjønner jeg godt. Mye hyggeligere å sitte inne i sofaen idag når byen ser ut som den gjør. Snø og slaps overallt.

Jeg har servert lunch og kaffe i dag, jeg har kunder som sitter oppe nå også. Det er hyggelig. Det ser ut som folk begynner å finne veien hit. (Pepper! pepper!)

I morgen er det stengt her som vanlig på fredager. Jeg skal til Sverige med Anna. Jeg skall handle hjem litt kvalitetsøl og billig mat nå som svenske kronen er lav. På kvelden skal jeg og mannen min være barnevakt og vi har samlet alle triks vi kan for å overbevise lille snuppa om at vi er snille morsomme barnvakter. Det blir pizzalaging, Shreck på DVD og lørdagsgodis på en fredag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics