tirsdag 31. mars 2009

Jeg leter etter en ateljer

De seneste dagene har jeg sett etter ateljer på forskjellige nettsider og kunstsamfunn på nett. Jeg har fått en del svar og håper kunne se på noen aktuelle lokaler i løpet av denne og neste uke. Jeg krysser fingrene for å kunne finne meg et hobbyrom der jeg kan sy, skape og drive på med kreative sysslor når jeg ikke jobber.

Jeg prøver å finne noe som er stort nok slik at Anna og kanske også Mette kan leie seg inn i samme rom. Da kan vi ha kreative kvelder sammen. Anna er en klippa på scrapbooking og stempling dessuten driver hun med boligstyling så hun kan være vårt interiøralibi! Mette er designer og all around kreativ og jeg liker å sy, hekle, lime og klippe...

Jeg liker å lage ting av gammelt og nå er mitt neste prosjekt en gigantisk lysestake. Jeg skal sage av foten på messinglysestaker og montere dem på en merkelig treting. Denne kan stå på ett kjempestort bord eller i ett stort vindu. Alle lysestakene er i forskjellige form og høyde slik at det blir en morsom effekt. Tre, messing og hvite stearinlys. Jeg ser for meg att det blir kjempekult! Lysekronen på bilden er fra Frognerseteren og dette er en ting som jeg ønsket at jeg kom på. Utroligt lekkert!

Det er slike ting som jeg går og samler på men aldrig har nok tid eller energi å fullføre. Ikke alltid det blir bra heller, men min lyst til å demolere og sette sammen er der hele tiden og da mååå jeg få lov å prøve.

Kanske begynte dette da jeg som liten fikk lov å lodde loss kretskort og annet på gamle radioapparater og TVer i pappas arbeidsrom.
Takk pappa! (Som har bursdag i morgen 1 april!)

Anyhow, dersom du vet noen som skal leie ut en 20-40 kvm stor ateljer, gjerne litt shabby så gi beskjed. Takker og bukker!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics