torsdag 29. mai 2008

Stille dag på Sømmelig.

Idag har jeg ryddet og fått det siste på plass. Jeg har organisert mer blant varene og priset det som ikke hadde pris. Det har vært mange innom for å se litt men ikke noe business. Jo, stamkundene såklart da. Men uansett er det hyggelig med mennesker som liker Sømmelig!

I kveld har vi hatt andre og siste gang av re-designkurset. Vi ble ikke helt klare men konseptene på plaggene er i boks og jeg er suuuuuuperimponert!!

Jeg har ikke bilde men en kort forklaring:

Fotsid 70-talls kjole med lange ermer ble en A-linjeformet knekort kjole uten ermer. (blå-grønn m gullknapper og evt gull-beige belte)

Allt for stor anorak i rødt ble en figursydd jakke, litt i empirelinje med ballongnederdel! Litt puff på ermerne når de ble sydd tilbake. Glidelås i kontrastfarge sys på utenpå i siden og mudder i erm settes på i samme farge som glidelås. (rød/marineblå)

60-talls skjørt ble lyftet opp i bysthøyde og fikk overdel av gammel gardin. Rester av skjørtdeler som ble sydd bort er brukt til kantbånd i utringning. (Oransje-gull farget mønster/beige brokade)

Bluse med pufferm og omlottskjørt ble kjole med empirelinje. I tillegg fikk et gammelt beltespenne nytt belte og ble en del av kjolen. Topp og rester av forstoff ble et underskjørt. (sort-hvit prikkete/sort og rød)

Jeg får sikkert legge ut bilder når alla detaljer er sydd klart!

Kjempegøy med redesign. Mer av det!!!

AgnetaN

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics