fredag 23. mai 2008

Töcksfors

I dag sto jeg opp kl 630 og ramlet ned for gaten og fant lille bilen. Så var det det der med å finne en ny parkeringsplass i ottan.

Når dette var klart satte jeg meg i sofaen med en kopp te og såg på "godmorgon Sverige". I halv elve tiden dro jeg og hentet en trådløs router som jeg har fått av en snill ung mann på Underskog.

Dro ned til Sømmelig og lastet inn bakevarer og så kjørte jeg ut av landet. Jeg liker å kjøre bil og veien fra Oslo til Töcksfors langs med E18 er fin den. Veldig landlige omgivelser.

I Töcksfors kom jeg lagom til lunchpausen på Bussgods så jeg fikk finne på noe i 30 minutter. Så jeg kjørte etter en skilt mot en "ANTIK OCH KURIOSA" og fant en tannløs mann i et gammelt hus. Han var åpenbart skravlesyk så jeg kom meg nesten ikke derifra. Men hyggelig og snill. Jeg lastet in den store esken med ting i bilen og kjørte så tilbake mot Oslo.

I Spydeberg stoppet jeg hos de gamle damene i bruktbutiken. Fant en ryschete gardin som skal få bli noe annet samt noen kopper og en liten gullveske.

Vel tilbake i sjappa var det bare å begynne å pakke opp! JULAFTON... hver eneste gang gleder jeg meg like mye. Og nå var det masse fint som familien har samlet sammen og kjøpt. Sko, vesker, kjoler, skjørt, bluser og så noen luer som jeg har kjøpt på auktion. Årntlige 70-tals Ingemar Stenmark luer! "Hur fina som helst"

Den han har på seg her ser nesten ut som en av dem jeg har med ekorn på! Jeg vet ikke om jeg skal prøve å selge dem nå eller om de skal vente sammen med andre vinterting.

Så har jeg vært på loftet og hentet ned en sillion ting som skal selges på markedet i morgen. Sko, klær, kjøkkenting, vaser, kopper, brett og mange mange andre ting.

Nå begynner jeg å gjespe og må nok hoppe i loppekassa. I morgen blir det en lang dag men jeg gleder meg som et barn. Første markedet på Sømmelig!!!! Jippi!

1 kommentar:

  1. Skulle veldig gjerne ha vore på marknaden i morgon, men kan ikkje:-( Håpar det blir bra, lukke til!:-)

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics