tirsdag 10. februar 2009

Barnetøy og balanserapporter!

Igår hadde Fredrikke sin andre kurs her på Sømmelig. 7 jenter møtte opp og sydde hver sitt plagg av stoffer de hadde med seg hjemmefra. Fredrikke har blogget om kurset og du kan se litt bilder på hennes blogg.

I mens Fredrikke hadde kurs lagde jeg og mannen planer for 2009. Tallene ser bra ut, jeg har klart å gå rundt med svært få middler. Men nå må det lages ordentlig business her for å få skuten å gå rundt.

Jeg må øke besøksfrekvensken her. Bare litt hver dag så kommer allt å gå mye bedre.

Her er noen av de tiltakene jeg planlegger:

- Grafisk form til markedsmateriale er bestillt. Det skal trykkes opp små dobbelvikte kort med informasjon om Sømmelig og de aktiviteterne som jeg driver med her. Kortet skal være en kombinert info-brosjyre og visittkort. Christin hjelper meg med dette. Kortene skal legges ut i cafeer og barer, butikker og andre steder der potensielle kunder rører seg.

- Sømmeligillustrasjonen fra Lysløypa er kjøpt loss. Det betyr at jeg får bruke den fritt til materialer nå og det er jeg glad for. Jeg har blitt veldig glad i Magne. Takk Mariken Halle fra Selskapet.net for illustrasjonen "Magne syr".

- Jeg skal være med på Oslo Miljøuke, flere forskjellige markeder som er under planlegging enda. Dette for å markedsføre Sømmelig.

- Lokalene jeg har skal brukes mer, flere externe kursledere skal vite om at lokalene på Sømmelig kan leies for kurs.

- Jeg skal arrangere flere kurser, både som jeg holder selv og der jeg leier inn kursledere

Og så andre ting da men dette var litt..

Idag er det nybegynnerkurs, vi skulle være flere men blir 4 pluss meg. Det blir hyggelig. I morgen åpner jeg kl 14:00 og holder åpent til 21:00. Jorunn har kurs mellom 18-20.30 i kjellerstua.

Om det er stille skal jeg sy litt. Har ett flott stoff til luer og gensere osv. Skal prøve å sy meg en enkel tunika med lange ermer. Skal prøve å kun bruke overlocken, litt eksperiment. Har masse stoff så jeg skal jukse og ikke sy prøve!! Men jeg vet aldrig om jeg får tid, jeg tar heller mye gjester enn masse tid ved symaskinen ;) Business!

2 kommentarer:

  1. Hei,hei..
    Veldig hyggelig å ha kurs hos deg! :o)
    Ha en fin tirsdagskveld!

    Hilsen Fredrikke :o)

    Ps. så god te du har!!

    SvarSlett
  2. Hei og hå. Nå har jeg lagt ut link til hjemmesiden din på facebook. Håper du får masse nye kunder :)

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics