mandag 16. februar 2009

Hvordan tolke reglement?

Kapittel 3 Sikring av ferdselen

§ 3-1 Hindringer
På eller ut over offentlig sted er det forbudt å sette eller henge noe, herunder containere, salgsboder, bilvrak, uregistrerte kjøretøy, stands, markiser, reklameskilt og annen løsfotreklame, som kan være til hinder, fare eller ulempe for ferdselen og tilgjengeligheten for alle til offentlig sted.

Der jeg vil sette mitt skilt er det ett gitter, rett ved siden av en husvegg, det er stort fortau ved siden av og jeg har ALDRIG sett noen gå på gitteret ved veggen. Vill det uansett regnes som hinder, fare eller ulempe?? Og hvordan finner jeg ut av det? De som håndhever reglen vil vel bruke skjønn? Og en bot gir vel provisjon slik at grensen for hva som er hinder, fare eller ulempe blir litt mindre?? Det er Trafikketaten som håndhever disse reglene.

Grunnen til at jeg begynte å tenke på dette igjen er at jeg nettopp fikk min lovlige gateskilt kjørt ned av en liten traktor med en skitgubbe i. Den stod på gitteret utenfor min butikk, dere som har vært her vet jo att det er ikke akkuratt ett sted som forstyrrer. Men han bare kjørte over den. Han hadde kunnet kjøre bittelitt til siden men nei da! Jeg sier som damen i filmen "Torsk på Tallin". "Håll käften jävla skitgubbe!" 1.10 inn i filmen! hehe!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics