onsdag 4. februar 2009

Gjenbruk med ett dobbel glede!

Takk for tipset om artiklen i Aftenposten idag. Jeg leste med spenning om prosjektet som Nina Skaugen har startet. En butikk som selger brukte gardiner, stoffer og puter. Alle penger går til kreftsaken! Jeg har lyst å ta en tur og hilse på Nina på fredag når jeg har fri. Tenk å sy seg handlenett av Wenche Foss sine gamle gardiner og samtidlig vite at pengene du betalte for stoffet gikk til kreftforeningen.

Idag har jeg hatt møte med en tjej som intervjuet meg for en ny Osloguide. Hun var veldig flink til å stille intressante spørsmål og jeg var sånn middels flink til å formulere hva jeg mente. Hele intervjuet ble gjort på engelsk (guiden skal publiseres på engelsk). Jeg har ikke brukt min engelsk særlig de siste årene. Før var jeg faktisk flink da jeg i mange år jobbet med engelsk som arbeidspråk. Hele teamet jeg jobbet med var stasjonert i London og min største kunde i München. I lang tid pendlet jeg mellom København - London - München. I intervjuet tok vi litt på norsk slik at jeg kunne nyansere mine svar litt. Tror det blir bra. Gleder meg til å se resultatet.

Idag var det mye mennesker innom på ettermiddagen men det var ikke noe særlig action på kvelden. Men det blir det litt endring på. Neste onsdag begynner Jorunn Solli med skriverkurs for eldrepensionister. De kommer å holde til i kjellerstua og jeg gleder meg til å se en ny gruppe mennesker i lokalene hos meg.

I morgen er det bæretreff igjen, men ikke kurs på kvelden. Kjolekurset ble avlyst pga for få påmeldte. Og jeg har ikke enda satt opp ny kurs. Planen er å kjøre redesign. Ellers håper jeg å kunne sy litt i morgen. Jeg har sånn lyst men det blir liksom ikke tid. Jeg har hauger med broderier jeg har samlet gjennom årene og dem må jeg begynne å bruke igjen. Jeg har brukt dem til å sy vesker før og nå skal jeg gjøre det samme men også finne nye måter å bruke dem på.

Natta!

4 kommentarer:

  1. Hei,
    kjempe fint å ha kurs hos deg!!

    Hilsen Fredrikke :o)

    SvarSlett
  2. Så fint at det kommer eldrepensjonister - hvilken aldersgruppe er det ? Vil det si at du får mulighet til å markedsføre deg overfor en helt ny aldersgruppe - eller? Husk for all del på å si til dem at du tar imot gmlt og nytt....... Og spør om de ikke vil ha ett sykurs - for å lage handlenett ( moderne )

    SvarSlett
  3. Å, skulle du hatt kjolekurs? Det kunne jeg tenkt meg å være med på etter hvert!

    PS Håper det er greit at jeg linker til siden din?

    SvarSlett
  4. Ja, selvsagt får du linke til meg, det blir jeg bare bare glad for :D

    Hvis du melder deg på nyhetsbrevet får du beskjed når neste kurs er. Send meg en mail på agneta@sommelig.no så ordner jeg det.

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics