fredag 11. april 2008

Latte og croissant!

Dagen begynte "bra" idag, med en chock. Kl 0825 kom jeg plutselig på at jeg hadde parkert på en plass der jeg må flytte bilen kl 080o. Med min bothistorikk var jeg nesten på gråten når jeg løp opp til bilen for å flytte den. Men jeg hadde klart meg. Phu... Så jeg kom meg ned til jobb i tide, fant ikke noen parkeringsplass, kjørte og kjørte og kjørte og så fant vi oss en plass jeg og Punto. Så ble det en liten spassertur ned til Stortorvet og banken der jeg satte in penger. Det er alltid like skummelt å dytte inn pengene i en maskin som så snasker i seg dem for å spytte ut en kvittering. Men den regnet rett som alltid og jeg kunne gå tilbake hit.

Idag fikk jeg riktig levering från bakern før første gang på en uke. Det feirer jeg nå med en chokoladecroissant og en dobbel latte.

Igår hadde vi andre kursdag i mønsterkonstruksjon, tiden gikk utrolig kjappt og vi rakk så vidt gå igjennom forskjellige måter å forandre basen på for å få forskjellige mønster. Jeg tror faktiskt vi kommer å få se mange forskjellige skjørt, og hjemmeleksen er å PRØVE å lage et mønster etter instruksen vi fikk og har nedtegnet i heftet Mette har lagd. Dersom jeg får tid så skal jeg prøve å lage meg en egen base og et mønster til neste gang.

I onsdags hadde jeg nybegynnerkurs. Det var kjempehyggelig, vi hadde jo all tid i verden og kom ganske langt. Den kvelden lærte jeg meg en ny viktig ting når en leier ut symaskiner! Jeg må sjekke nålene ofte. JEg slet skikkelig med å stille in trådspenningen for maskinen sydde stygge stign. Men så plutselig kom jeg på å sjekke nålen... der var problemet, den var ikke butt men rett og slett slått av så når vi sydde i tygprøven så rev den jo seg igjennom fibrene isteden for å sy pene lette stign. Så enkelt var det!

Jeg skal lage ark med feilsøkingstips som jeg skal laminere og legge ved hver maskin. Kanske også enkle ting å huske på. Som å tre riktig, sette i spolen riktig, bruke god tråd også videre. Det er ikke alltid så lett med maskiner som ikke er kjente.

Nå skal jeg kose meg videre med min kaffe, etterpå har jeg en lang agenda. i uprioritert orden skal jeg fikse ukens admin, sy en liten gardin til en kunde, rydde opp etter kurs igår, vaske alle gulv, sortere enda mer garn, sortere stoffer og klær som skal brukes til redesign.

I kveld skal jeg, Mette og Henriette kjøre Punto til Askim og feire en venninne som har bursdag! Grattis Christin! (vi feirer idag men bursdagen har allerede vært ;)

Agneta N

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics