torsdag 19. juni 2008

For en fantastisk dag!

Idag dro jeg tidlig ut av byen for å lete etter skatter til butikken. På veien ut såg jeg en elg som sto og spiste i skogen! Så idylliskt. Det er nesten ett must å komme seg ut på bygda innimellom. Luft, grønt og bare masse masse plass!!!

Jeg fant masse fint på min tur og var tilbake litt for sent... Beklager. Hadde satt opp en skilt på døren så mine gjester kunne ringe meg og det gjorde de. Dessverre hadde jeg telefonen på lydløs så jeg missa ett av samtalene.

I morgen skal jeg legge ut bilder av tingene på facebook. Men jeg må finne ledningen til kameraet først. Krysse fingrene for meg! Legger ut en bilde som er tatt med mobilen. Men den er ikke så bra.

Men jeg fikk inn de nye varene og har ordnet litt i butikken idag. Blandt det jeg fant kan jeg nevne:
  • En vakker Disney blikkboks fra ca 60-70-tal.
  • 5 sett med sengetøy, vasket og manglet og i de nydeligste stoffene fra noen ti år tilbake. Disse er fantastiske å sy barnetøy av eller som en av mine kursdeltakere fortalte; pysjbukser til seg selv og kjæresten.
  • tynne hansker fra 50-60-årene.
  • Stavanger Flint kaffesett. Fra serien June, dekor av Rolf. 4 kopper m skål + assjetter g to eggekopper.
  • Gustavsberg kaffesett. Serien Emma, 8 kopper m skål, + assjetter.
  • Vegglampe i tynn messing/metall. 50-tall.
  • 2st 70-talls draperier i brun/beige/hvit.
  • En gammel gammel bilde, katteunger m sløyfe. 40-tal tipper jeg.
  • Kleshengere kledde med heklede futteral. Blå, gul, røde, rosa, mint...
  • Noen halsbånd og øredobber i årstallene 50-80-tall.
  • Stort stykke blomstrete stoff i myk, myk bommul.
I butikken har jeg også hatt koselige gjester idag. Mange fine ting har funnet nye eiere og jeg er så glad. Det er alltid koselig når kundene finner noe de liker, det er jo tross allt ting jeg selv liker.

Så har torsdagsjentene vært innom for å sy. Alltid like hyggelig.

Nå sitter jeg i sofaen hjemme etter middag og ser på 60 minute makeover... rart konsept det der. Kan aldrig tro det blir bra...

Sees i morgen!
Agneta N

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics