fredag 15. august 2008

OFW 15 august Oslo Kongressenter

Oslo Fashion Week er over for min del og jeg er så glad for at jeg gikk idag, til tross for at jeg ikke hadde noen med meg!

Nå skal dere høre. Jeg kom tidlig, og møtte min magedanslærerinne Sirin på plass. Hun er nå ansatt av Hild Rief! Fantastiskt å høre, stor gratulasjon fra meg! Jeg var på gjestelisten for iiS of Norway (siv elise seland) som var først ut med separatvisning. Men det tror jeg ikke var nødvendig egentlig for det var ikke fullt på første visningen (sammenlignet med når jeg gikk litt før Iselin Engan). Til iiS of Norway fikk alle sitteplasser og det var faktisk noen plasser igjen bakerst.

Visningen var fantastisk, her er notaterne jeg har skriblet ned i programmet.

iiS of Norway : Siv Elise Seland
Veldig bra!
Likte dette veldig godt...
Skirt men tøfft
Tyll - blonder - pasteller - lag-på-lag - brokade
Gøy
[Her ble jeg veldig glad; på noen plagg hadde Siv Elise brukt heklede små duker i lag på lag. Vet jo ikke om det var duker, men det gleder meg for ideen har jeg og hatt! Derfor alle små heklede duker på Sømmelig!]

Next up = pause og for forberedelser for neste show. Da var jeg fotograf for noen jenter som ville ha red-carpet-bilder foran sponsorveggen :)

Så kom vi igang igjen, Sirin hadde ordnet sitteplass til meg. Takker og bukker! Ble sittendes ved siden av enda en bekjent, Therese (som er venninne til en fd arbeidskollega som nå er en god og kjær venninne.) Therese var også frisør til blant annet Sirin sin avgangsvisning. Verden er liten!

Hild Rief
[bilde lånt fra event på Facebook]
lekent
kontrastfarger
bollfranser og knestrømper
kantbånd - blomster
volanger og snøringer
[Her var jeg veldig imponert av passform og konstruksjon. Veldig veldig inspirerende kolleksjon og jeg tenkte at når jeg blir slank igjen skal jeg bare bare kle meg i Hild Rief! Jeg ble spesiellt happy over bollfransene som var brukt noen ganger. Jeg elsker det! Så var det gøy å se en bekjent; Tone Mette som modell! Og vite at Sirin skal jobbe med Hild. Det blir et topp team. Jeg så Sirin sin avgangskolleksjon på Esmod. Dette blir spennende å følge med på! Hild fikk en del spontanapplaus under visniningen.]

Fam Irvoll
bare helt galet! som min veggbonad i tekstil fra 70-tallet!!
lollipop!
cupcaces, tovede(?) detaljer
kakestykker
pastell OG starke farger, lilla, rød, rosa...
rosetter, jordbær, hjerter, prikker, striper og boller
[Dette var gøy! Skikkelig moro, og ja, jeg skulle kunne bruke mye av dette (ikke i den størrelsen da!) Den bonaden jeg skrev om; den har jeg på Sømmelig, må henge den opp! Jeg elsket Fam sin galne stil. Paljetter, kontraster, høyt hår med kakestykker! Dukkehus på korsetten, kosekatt på skuldra, bamseveske, lakksko, klare farger og skikkelig skikkelig gøyalt! Mange spontane applaus fra publikum, latter og susninger.]

Anita Leer
ikke helt min greje
likte ikke snitt og passform
forferdelig bleiebukse!!
sømtekniskt såg dette billig ut
[Får litt dårlig samvittighet når jeg leser det jeg skrev, men jeg vil ikke sensurere meg selv. Dette var ikke min stil og det høll ikke samme kvalitet som de tidligere kolleksjonerne vi såg. Jeg skjønner tanken, rene linjer eller florlette stoffer som flagrer i vinden. Men jeg har set det før. Det som skillte seg ut var en bukse, men den var ufattelig uflatterende for en kvinne, det var puffet, brettet stoff i skrittet foran og bak?! Vilken kvinne ønsker å se ut som om hun har en bleie på seg? Den skjønte jeg ikke alls. Beklager.]

Åse Strand
20-tall
skirt
vakkert
skinn og fasanfjær
[Denne visningen hadde jeg egentligen forventet meg å kun fokusere på hattene, Åse er for meg mest kjent som modist. (Hun skulle holde kurs i sommerhatter på Sømmelig før sommeren men det ble for få påmeldte så vi fikk avlyse.) Men jeg likte kjolene hennes, de var vakkre, lette og enkle i snitt. Veldig fine til hattene og hårpynten vi såg i begynnelsen av visningen. Så hadde hun en annen del av visningen da kjolene gikk over i semsket skinn, figurnært og litt mer sensuelle og hattene ble litt røffere i farge og uttrykk. Også Åse fikk spontanapplaus for en rød kjole og en fantastisk hatt.]

Når denne visningen var slutt var jeg nødt til å gå hjem. Jeg var litt for sulten. Men det betydde at jeg gikk glipp av Iselin Engan sin visning. Det var sinnsykt mye mennesker på slutten, når jeg gikk var det kø helt ut i gangen og trappehuset.

I morgen skal jeg vaske gulv og sortere de fine kjolerne jeg fikk fra Sverige. Dem tenkte jeg lansere for stamkunder av Sømmelig først, ha en liten spesialkveld i neste uke. Det var mye fint og svært vakkre kjoler. Kjolene har tilhørt "gammelmora" oldemor til min venninne. Og jeg er glad for at de tenkte på meg når det var dags å gå igjennom hennes eiendeler. <3>

2 kommentarer:

  1. hei.
    Fam Irvoll har egen hjemmeside: www.famirvoll.com
    Morsomt å lese bloggen din.

    :o) tone

    SvarSlett
  2. Supert, takker! Nå er det rettet opp!

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics