lørdag 11. oktober 2008

Sen sist!

Torsdag var første kveld for høstens kjolekurs. Mette startet kurset med å vise mønsteret vi skulle bruke. Det er en enkel kjole med prinsessesnitt. Den er enkel å forandre og deltakerne tegnet sin egen version. Vi tok mål, tegnet opp base og konstruksjon. Neste gang vil vi konstruere mønster, klippe ut og sy en prøve som så skal korrigeres.

fredag dro Mette og jeg til Sverige. Første stopp var Tanumshede der de har Bussgodsmottak. Der hentet jeg en 17 kilo tung eske med sko og klær fra Sverige.

Videre til Strømstad fant vi skilter til forskjellige antikkbutikker og bruktmarkeder der vi prøvde å finne skatter. Jeg har kjøpt mange fine retro sengetøy i fin kvalitet. Jeg har mange faste kunder som bruker disse til barneklær. Andre bruksområder jeg har fått fortalt er kosebukser til voksne. Jeg har faktiskt lyst å sy meg en deilig pysj som jeg kan rusle med hos mor og far i jul.

Et lite sted vi kjørte innom hette Rössö. Fantastisk liten perle ved vannet. Antikkbutikken var stengd for sommeren og vi kikket bare inn av vinduet. Såg flott ut. Hyggelig dame i matbutikken også så vi sjoppet litt. Jeg køpte lokal lettøl med bilde av Rössö på. Hyggelig souvenir.

I Strømstad spiste vi på Røkeriet. Det ligger på Torskholmen ved vannet. Ute regnet det og vi delte på en tallerken med røkte chillimarinerte reker med tangbrød. Så en varmrett, jeg tok fiskekaker med rognsaus. Mette valgte en lakspai med rotfrukter og rømmeasus. Det var fantastiskt gott. Inne var det varmt og lunt og stille. Ute grått og kallt.

Vi var innom systembolaget der jeg bunkret opp med belgiske trapsistøl og så videre til matbutikken. Så hjem, var i Oslo igjen rundt 20.

Idag hadde Mette åpent i butikken så jeg kunne ta fri.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics