fredag 17. oktober 2008

Torsdagsppdatering og fredagsplaner!

Ute er det blå himmel, klockan er 11.14 når jeg begynner å skrive her. Jeg har sovet lenge, spist frokost, plassert meg i sofaen med en kopp te, pc og satt på tv:en. Jeg har sett litt på Martha Stewart Show. Man kan säga vad man vill om den kvinnan men hon har fått det till! You go Martha!

Idag er det fredag og det betyr fridag for Agneta. Idag skal jeg svare på litt mailer. Skrive mail til jentene som var på kjolekurs igårkveld. De har fått hjemmelekse til neste torsdag.

Igår var det en hektisk dag på Sømmelig. Hele stedet var slik som jeg drømmer om at det skal være hele tiden.

På første halvdel av dagen kom hele gjengen fra Tettintill og hadde bæretreff. Det var mange som kom igår og i bakgården stod det en pen rekke med barnevogner parkert. De fleste kjøpte seg noe å spise og drikke så det ble en god start på dagen.

Litt før jeg skulle stenge på ettermiddagen (jeg har stengt mellom 16-18 på torsdager pga den NIH studien jeg er med på.) Kom det kjøpglade kunder. En av Sømmeliges stamkunder hadde lest om de nye sengesettene jeg hadde funnet og kom inn for å finne frem et passende sett. Det gikk fint, det fantes till og med en med rett farge som hun ønsket. Hurra. Så solgte jeg kaffe og lysestaker i messing. Paret som kjøpte kaffe fikk sitte kvar i låste lokaler da jeg dro og trente. Mette var i ateljeen sin og kunne lukke etter dem når de hadde lyst å gå.

Når jeg kom fra trening hadde to kurser startet i kjelleren. I lillstua satt May med 9 strikkedeltakere. Jeg kikket inn når jeg kom og det såg så hyggelig ut. Flere av deltakerne kjenner jeg fra tidligere aktiviteter og det er hyggelig!

I systua hadde Mette kjørt i gang med kontrollmåling av mønsterdeler og start på konstruksjon av nye design.

Alle deltakerne på Kjolekurset har tegnet sin egen version av "prinsessemodellen". Det blir helt forskjellige design og jeg må si meg imponert av hvor formsikkre jenterne er!

Se på bilden ved siden her. Dette er prinsessesnitt. Utifra dette kan du lage mange fine kjoler. Så variasjonerne er mange. Hittils har vi noen med v-hals, pufferm og mer vidde i kjolen. En med rund hals, 3/4 ermer og vidde, en stram med dyp åpen rygg, to med klokkeform på kjole og u-ringning i halsen osv.

Når kurset var klart ryddet Mette og jeg og så kjørte jeg Mette kjem. Hun skal på reise til København i helgen og jeg håper hun får en fantastisk tur. Jeg skal ta en kaffe på Black Gold Cafe på Torshov idag. Så gå på nettverksmøte med Midas. Etter skal vi på danseforestilling på Dansens hus.

I morgen er Sømmelig åpent mellom 12.00 og 17.00 etterpå skal jeg på sushimiddag med mine gode venner. Liker du sushi så er det den beste middagen du kan få... Sjekk ut Taku Sushi... Jeg tror dette er min fjerde gang med Arnes sushi! Denne gang er det en bursdaggave til meg og min mann fra våre venner. Vi blir 12 rundt bordet og jeg gleder meg som et barn.

2 kommentarer:

  1. Så bra du har hatt det hektisk! :o)
    God helg!!

    SvarSlett
  2. Det høres ut som er kjempekoselig butikk/kafe(?) du har :-)

    synd jeg bor så langt vekk :-)

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics