tirsdag 27. januar 2009

Hjemmesiden delvis oppdatert!

Igår fikk jeg endelig orden på programvarene jeg bruker for å oppdatere hjemmesiden. Det er et FTP program som heter Krusader. Og et html-verktøy som heter Bluefish. Jeg bruker disse programmene henholdvis til å føre over filer fra min PC til servern som viser nettsiden og html-editorn til å lage hjemmesidene mine. Det er helt basic html i mine hjemmesider. Noen vil nok nesten kalle det retro. Kanske er det mer knotete å gjøre endringer men jeg kan ikke nymodighetene som finns nå og jeg lager det heller selv.

Som dere ser har det kommet til en Twitter funksjon, der kan hjemmesidebesøkere se hva som skjer på Sømmelig akkuratt nå. Jeg oppdaterer her på min pc og oppdateringen legger seg automatisk på hjemmesiden og her på bloggen.

Logoen for Team Marxen er også lagt opp. Anna har flyttet inn med administrasjonen til selskapet. Så om dere trenger en varmepumpe eller slikt så kan dere faktisk ta en snakk med henne. De leverer til private og selskap og har alle sertifiseringer som trengs. Trygt å bra.

Anna driver også med scrapbooking og lager kort med mer. Så det blir nok noen kurser i det fremover her på Sømmelig. Det gleder jeg meg til. Jeg har allerede lånt stempler av Anna som jeg bruker på kortene som jeg syr (til privat bruk for bursdager og feiringer).

I tillegg fant jeg en thumbnailfunksjon for å vise bloggen. Den oppdaterer bilden hver 3:e dag slik at større forandringer på bloggen vil bli synlige på hjemmesiden.

Ikveld har vi nybegynnerkurs igjen. Det blir en liten gruppe pga sykdom, men vi 5 kommer sikkert å ha det gøy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics