fredag 16. januar 2009

Nå er jeg igang med kurser igjen

Jeg har kjørt to kurser denne uka, først nybegynnerkurs på tirsdag. Det gikk fint, alle kom seg hjem med en veske. Eller nett er vel bedre ord. Jeg er så glad for at jeg har valgt å ha like symaskiner i hele systua. Det underletter ved kurs, vi kan gå igjennom instruksjoner på en maskin og så kan de andre prøve selv. Når jeg hadde flere ulike maskiner så ble det litt rotete instruksjoner.

Jeg liker nybegynnerkursene. Det er spennende å se kreativiteten våkne opp på allvor hos mennesker. Noen fortsetter å sy etter ett kurs, andre ikke. Noen bestiller en symaskin, sporenstreks andre venter. Mange går videre på kurs. Jeg jobber nå med en teknikkkurs. Glidelås, knappehull, kantbånd osv.

Igår var det redesignkurs. Vi brukte bukser for å lage skjørt. Jentene som var på kurset var kjempeflinke! Veldig kreative. Vi har så mange forskjellige design. Opp og ned, dra høyt og lag kjole, havfrueform, pinstripe, cordfløyelvinkler, kort med rysj. Jeg gleder meg veldig til neste gang. Dersom jeg blir bedre i nakken skal jeg sy litt kjoler selv. Jeg har en haug med bukser liggendes på kontoret som jeg har mange ideer med. Men som det ser ut idag kan jeg ikke sitte ved en symaskin.

Idag har jeg fri, jeg skal på massasje (om massøren holder seg frisk, risiko for avlysning er dessverre stor) besøke en ny venninne som har bursdag, hente mixer til Kentemann som skal være DJ på fest i morgen. Ta bilde til nytt førerkort, sette i stand for loppis i morgen. Dra i banken og fikse litt, så skal jeg ta min obligatoriske tur til Black Gold Cafe på Torshov.

Anna som flytter inn på Sømmelig skal ha Scrapbook-kurs i vår. Hun er på tur til Sverige i helgen og skal da kjøpe stempler til meg. Jeg vil ha alfabet i gammeldags skrivemaskin-stil. Så jeg kan stemple tekster på postkorten jeg pleier å sy. Moro moro!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics