tirsdag 6. januar 2009

Stoppet av politiet!!!

Idag var det en fin dag på Sømmelig, til tross min noe triste syn på livet på morgenen tok dagen opp seg betraktelig. Mange hyggelige kunder, elever fra KHIO og besøk av fantastiske Anna gjorde dagen bedre. Så fikk jeg beskjed av min snille gode fe om at jeg kunne hente mer stoffer ikveld kl 2000 og det gjorde jeg. Tok med meg Kentegutt og lastet bilen full med flotte stoffer. Litt for mye sa Kent men jeg bare lasset på...

Fra Grünerløkka til Sømmelig, nesten fremme ved Nordahl Brunsgate ble jeg stoppet av en politibil med full blinkelys på taket... UPS! Jeg stoppet bilen og gikk ut med repliken "Ser det galet ut?" Og, ja, det var vel kanske akkuratt det han mente. Jeg la meg flat og såg vel ca ut som en angrende idiot med stor fluffig limegrønn heklet lue og rosa fleecejakke, joggebukser og store sorellsko... Følte meg i alla fall som jeg ble 10 år gammel der jeg sto med blikken i bakken og føtterne i kors...

Bilen knelet, og så ut som den skulle dø. Politimannen dro litt i rullene og lurte på hvordan "han der fremme ville kjent seg om rullen kom rett i hode på han" ... "eh... kanske litt vondt?" lurte jeg... Vi pratet litt om trafikksikkerhet og andre gale bilister og sånt og jeg lovet og bedyret at jeg aldrig skulle gjøre det igjen. "Ta to runder neste gang" sa den hyggelige politimannen. "Enig" sa jeg. Så fikk jeg lov å hoppe inn i bilen og kjøre ned til Sømmelig. Phu...

Nå sitter jeg i sofaen og drikker god kaffe. Kanske lager jeg meg en micropop og slapper forann tvn.

3 kommentarer:

  1. "smiler"..bra han ikke ga deg en bot da!! :o)

    Hilsen Fredrikke :o)

    SvarSlett
  2. Ja men du ser turen bara fortsatte denna underbara dag :) Hihi, nu fick jag mig ett gott skratt! Du är för skön du "litt vondt?"!!!

    SvarSlett
  3. Ja, en bot er ikke hva jeg trenger just nu... Jeg var noe stresset og Kent satt som en statue i bilen og sa ikke ett pip.

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics