mandag 26. januar 2009

Hva skal jeg fokusere på?

Det er spørsmålet nå. Hva er det som genererer penger og gjør at Sømmelig kan bli et voksende selskap? Hva vil mine kunder? Hva vil jeg? Hvordan få frem budskap? Hvordan finne kunder?

Jeg jobber mye med å konkretisere ideer og planer denne uka. Førrige uke handlet mest om å få ut det gamle, denne uka skal få nye ting på plass. Planen er som følger:

- Anskaffe reklamemateriel. (Bestillingslista er satt og leverandør valgt. Nå trenger jeg grafiske produkter)
- Ferdigstille reklameskilt-sykkeln som fortsatt står i bakgården. (Har tilbud på å få den "rullklar" så det skal jeg nok klare å få på plass.)
- Leie inn flere eksterne kursledere (barneklækurs er satt på agendaen)
- Leie ut lokalene til andre kurser (nå blir det skriverkurs på onsdagkvelder i kjellerstua.)
- Fylle opp kurser, fra 60% dekking til 90% (markedsføring)
- Tilbud til elever på KHIO slik at de velger Sømmelig isteden for andre cafeer i nærheten (har ideer jeg må konkretisere)

Ellers var messen litt trist, eller vakkert fint og inspirerende, men lørdagen så var det tomt, montrene var tomme, ikke noen mennesker å se i gangene og ellers litt sånn spøklig finanskrise-ish... Jeg fant en leverandør av pom-pom-bånd og fine skråbånd. Jeg ser nå på priser og leveringsvillkår fra Danmark. Helst vil jeg ha leverandør i Norge men finner ingen som har fine ting.

Butikken er ryddet og jeg har gjort om litt. Det er koselig her og jeg trivs. Nå skal jeg bare jobbe på slik at ikke finanskrisen tar meg og Sømmelig også! Så takk til alle stammisar som kommer innom jevnlig og støtter meg.

Facebook gruppa blir større og større, det er fint. Fortsett å invitere venner du tror er interessert i det Sømmelig kan tilby.

Kram for idag!

2 kommentarer:

  1. Hei du! Jeg har lest bloggen din en stund og tenkte at jeg måtte komme med en liten kommentar :-) Jeg er ikke kunde ennå - men jeg er på jakt etter et litt mer kreativt redesignkurs. Jeg meldte meg på et redesignkurs i regi av FoU men de avlyste pga for få deltakere.

    Jeg liker ideen din om lavterskeltilbud for de som ikke har så mye syerfaring. Jeg trenger ikke å lære å sy en veske eller et skjørt, for det kan jeg mer enn nok til fra før.

    Men jeg har lyst til å ha noen som jeg kan få ville ideer sammen med og deretter helst kan sy i lag med. Noen som jeg kan gå på Fretex i lag med og lete etter skatter og få gode ideer i lag med. Hva med et idékurs som starter med en utflukt til Fretex og deretter en felles sykveld eller to for "viderekommende"? Nede hos deg står det flere symaskiner men hjemme hos meg er det bare en og det er jo litt kjedelig...

    Jeg vet ikke om du har størst potensiale for å tjene mest på å beholde eksisterende kunder eller for å få hele tiden nye, men jeg savner litt aktiviteter for viderekommende i tilbudet ditt :-)

    SvarSlett
  2. Flott ide! Den tar jeg med meg videre! Takk for att du tok deg tid til å formiddle din ide og din ønske. :)

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics