mandag 19. januar 2009

Lopper og snøkaos

På lørdag dro jeg frem allt som er lagt i lager her på Sømmelig. Det er mest klær som ikke er gamle nok til å bli solgt i butikken. Dessuten 3 esker med skor som jeg ikke lenger kan ha, etter en medisinsk behandling gikk jeg opp en størrelse i sko! Så allt må vekk. Dessuten hadde min venninne Tessa ett bord også. Hun solgte fine gamle ting og det var mange som gjorde kupp hos henne. Det ble en bra dag her på Sømmelig, mange var innom og jeg solgte både lopper, butikkting og kaffe. Så ble det skravling som vanlig. Det er typisk lørdager uansett akivitet. Folk har litt mer tid og vi babler i vel.

Etterpå pakket jeg sammen, dro hjem og pakket enda mer. Satte meg i bilen og kjørte mot Råde. Eller rettere sagt Saltnes. Der var jeg og mannen invitert i 80-års lag (40+40) Kent hadde dratt i forvei for å rigge DJ-utstyret og jeg kom senere. Etter feilkjøringer og rot, insjekk på hytta og dusj kom jeg omsider til festen i 21 tiden.

Vi passet på å ta en miniferie dagen etter, det var så deilig å se ut av vinduet på morgenen, snøen lavet ned og hyttene lå ved ett vann. Roa hytter hette det tror jeg. Godt tips om man ikke vil reise så langt. 1 time fra Oslo. Hyttene var superfine. Vi hadde egentligen tenkt å evt ligge over en natt til men snøen kom raskt og vi bestemte oss for å dra hjem før vi ble snødd inn ute i skogen.

Veien tilbake var skummel, man såg kanske 50 meter forann bilen og veien gikk i ett med landskapet. Veipinnene, de som står i kanten for å markere vei og grøft var tynne og refleksen nesten ikke eksisterende. Jeg kjørte i 40 km i timen fra Råde til Moss på vei 116. Trodde E6 skulle bli bedre men det var nesten verre. Der var det dype spor i veibanen. Men vi kom oss hjem på 3 timer.

Dagens aktivitet er å pakke allt som ble over etter loppisen i sorte sekker, pakke det i en bil og kjøre det til noen som kan selge det videre eller bruke det til noe. Så må det vaskes og shines opp her igjen.

Jeg tipper jeg blir alene her idag, det er jo nesten omulig å ta seg frem i byen. Jeg hadde tur å fant en gjeng glassmestere utenfor huset idag, de hadde en snøskyffel i bilen som jeg kunne låne så nå ser det ok ut ved Sømmelig.

Vi sees!
AgnetaN

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics