torsdag 8. januar 2009

Ommøblering og omorganisering

Jeg har etter ett år insett att mitt kontor innerst i kjellerlokalen ikke blir brukt, jeg har også insett at kontoret ikke kan være i butikken fordi det blir mer permer og papirer enn man kan tro av dette.

Sååå ~trommevirvel~ jeg skal lage et kontor ved siden av systua, der jeg nå har lagring av diverse ting og tang.

Planen er å få inn et lite skrivebord samt mine to bjerkebokhyller der. Slik at en bokhylle holder permer og informasjon fra leverandører og regnskap etc. Den andre holder kursmateriel, penner, papirer, konvolutt og slike ting. Så plass for å plugge in pc. Og så en pysselhylle med lamineringsmaskinen, bokbinderutstyret osv...

Anna flytter inn i det lite større kottet og har sin firmas kontor der fra februar.

Begge kottene er idag fulle med ting, og om et lager er fullt med ting som ikke flyttes på betyr det bare att det er uviktige ting. Så jeg skal rense enda mer, kjøre ting til andre loppisar eller brukthandler. Jeg skal ikke ha lager på ting her. Det skal bare være akkuratt det jeg synes skal være i butikken. Det skal in og ut igjen. Ikke lagres. Jeg skal ha en mottagsstasjon, der jeg med en gång jeg får levert ting sorterer hva jeg skal ha i butikken og hva som skal videre til andre.

Nå har jeg alltfor mye som jeg ikke kan bruke til noe. Ting som kunne bli noe redesign etc men som jeg ikke får tid å gjøre noe med. Jeg må fokusere og ikke prøve å få til allt!

I gamle kontoret skal det bli lager for stoffer jeg bruker i kurser osv. Pent å pyntelig. Ikke noe rot.

Så kvitter jeg meg med lenestoler som tar for stor plass og vill heller finne bokhyller eller forvaringshyller.

I kaffebaren skal jeg prøve å få til en barbenk i vinduet slik at man kan se på livet i gaten når man tar seg en kopp kaffe. Butikken skal også få seg en overhaling, ting som ikke selger skal bort og det skal bli større skille på second hand og nye ting.

Jaja, her har jeg jobb for meg! hehe. Men gøy blir det.

Skal sette inn et stellebord på badet også, har du et stående som du vil bli kvitt så gi beskjed.

1 kommentar:

  1. Hei, ja det høres ut som om du har nok å gjøre!! :o)
    Det var så godt å sitte nede i kjellerstuen med en god kopp te og slappe av i går!!

    God helg!!
    Hilsen Fredrikke :o)

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin
 
Bloggurat Clicky Web Analytics